Wednesday, February 29, 2012

Jodoh pertemuan...

Ku teringat akan kata ayahku..sedangkan nasi dalam perut, kalu Allah xizin nasi tu untuk jd hak kte..nasi tu akan keluar balik (muntah).. apatah lg jodoh..sbnrnye ak sentiasa igt apa jua kata2 ayahku..tp kdg2 ak just dgr sekilas kata2nya tanpa memahami dengan lebih mendalam..Ya Allah, jd rase makin takut apabila tgk plak sahabtku yg sudah bernikah pada pertengahan tahun lepas dengan jodohnya yg xdisangka2 mengupdate statusnye di fb...;


JODOH itu rahsia ALLAH . . . 
SEKUAT maNa kita setia
SEHEBAT maNa kita meraNcaNg
SELAMA maNa kita meNuNggu
SEKERAS maNa kita beRsabar
SEJUJUR maNa kita meNerima
jika ALLAH Tidak MeNulis JODOH Kita Bersama dia Kita tetap xkaN beRsama dgNnya KeraNa TulaNg Rusuk daN PemilikNya TAKKAN PERNAH TERTUKAR daN akaN bertemu PADA WAKTUNYA . . . 


Betul..ak xmenolak ketentuannye..ak tahu itu da menjadi rahsia Allah..jodoh..pertemuan..perpisahan..maut...masyaAllah...manusia hanya mampu merancang..malah..Allah jua merancang tp Dia yg menentukan segala2nya..kerna hanya Dia yg tahu apa yg baik untuk kte pada masa hadapan n apa yg xbaik untuk kte pada masa hadapan..Ya Allah..kami hanya mampu merancang dan kami xtahu apakah yg terbaik buat kami..ku mengharapkan perancangan kami seiring denganMu..walaupun untuk satu perkara ini...jodoh...Ya Allah..ak xkuat untuk hadapi sesuatu dluar kemampuanku..hanya padaMu ak memohon segala2nya..kerna Engkau Maha Berkuasa atas segala sesuatu..


Ya Allah..ku xtahu ape hikmah dsebalik semue perancangnMu, ku mengharapkan yg terbaik untuk diriku dan dirinya.. mdh2an dengan setiap ape yg berlaku...kami dapat menjadi dan tergolong dalam kalangan org2 yg bertaqwa...Ya Allah..bimbinglah kami..amiin..mudah2an setiap mase yg Engkau berikan dapat merubah kami menjadi hamba2Mu yg soleh dan solehah..amiin..


P/s : Bersangkalah baik kpd Allah dalam ape jua situasi yg kte hadapi..kerna..sesuatu yg kte rasakan baik untuk kte mungkin xbaik untuk kte..n xsemestinye ape yg kte rase xbaik untuk diri kte,xbaik untuk diri kte..
Allah knows everything what we don't know..























3 comments:

  1. sygku.. bercakap pasal jodoh takkan pernah habis. Sebab jodoh tu rahsia Allah. :)sabaq na. Tunggu masa dia tiba, kekgi akan datang jugok hari bahagia tu. and aku sentiasa doakan mg.


    p/s: brape tahun lagi mung nok bg belog ni bersawang?? hapdet2!! haha

    ReplyDelete
  2. Btol kate2 awak haqiqah.. Saye stuju 100%.. Teruskn usaha awk.. Hahahaha

    ReplyDelete